הדרמה בבני ברק – הכצעקתה? \\ מרדכי הלפרין

מוטי הלפרין No Comments on הדרמה בבני ברק – הכצעקתה? \\ מרדכי הלפרין

כששואלים את גבאי הקהילות הליטאיות מדוע דרשו הטלת וטו על חנוך זייברט בבני ברק, התשובות כלל לא ברורות • המסקנה הכמעט יחידה היא שהוטו נועד לצורכי משא ומתן בלבד, כשברגע האמת הוא יוסר בתמורה לסל דרישות שדגל תציב לאגודה • האם זה יהיה מאוחר מדי?

זייברט. צילום: פלאש 90
13:46
28.04.24
מערכת האתר No Comments on משיח, עכשיו! הרב שניאור אשכנזי והרב דב הלפרין בסעודת משיח • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

כששוחחתי אמש עם גבאי קהילות ליטאיות בעיר בני ברק, לקראת הפרסום כי דגל התורה החליטה להטיל וטו על מועמדותו של חנוך זייברט (אגודת ישראל) לראשות העיר, ניסיתי להבין למה הם למעשה לא רוצים לראות אותו בכיסא ראש העיר בפעם השנייה. התשובה שלהם, או למעשה אי-התשובה שלהם, מובילה למסקנה שה'וטו' לא בהכרח יישאר לבסוף אלא שדגל התורה משתמשת איתו בינתיים אך ורק לצורכי משא ומתן.

"זייברט יקח לנו את ההקצאות שקיבלו בקדנציה הנוכחית מאברהם רובינשטיין", "זייברט לא ייתן לנו יותר הקצאות בקדנציה הקרובה אם יהיה ראש העיר", "תקציבים לקהילות הליטאיות ייעצרו", אלו רק חלק מהטענות שהשמיעו בפני אותם גבאים – כשניסו להסביר מדוע החליטו לדרוש מהנהגת דגל התורה להטיל וטו על מועמד אגודת ישראל. לכאורה טענות ראויות – אלא שהן חסרות שחר, מהסיבה הפשוטה שאין לזייברט כל כוונה זאת ובטח שלא הצהיר על כך.

הסיבה האמיתית לכאורה להטלת הוטו מצד דגל על זייברט, היא נטו לצורכי המשא ומתן שמתנהל בימים אלו בין שתי המפלגות. אגודת ישראל וזייברט חייבים את דגל איתם כדי לנצח את ראשות העיר בני ברק, כשח"כ אוריאל בוסו מועמד ש"ס נושף בעורפם, ולכן בדגל החליטו לנצל זאת כדי ללחוץ קצת יותר במשא ומתן. דגל תרחיב את דרישותיה בפני אגודה, שתיאלץ להיעתר להם כדי שיוסר הוטו מהמועמד לראשות העיר.

עם זאת, גם בדגל מבינים שהמשחק הזה עלול לעלות להם ביוקר, כאשר הלהבות עלולות להתלקח יותר מדי מצד גבאי הקהילות הליטאיות – מה שכבר יהפוך לבלתי אפשרי את הורדת הווטו מזייברט. "מה שיכול לקרות זה שאמנם נקבל מאגודה את כל הדרישות שלנו, נחזור לגבאים ונודיע להם שהחלטנו להסיר את הוטו מזייברט – אבל אז נגלה שאי אפשר כי הם ידרשו להתעקש ולהישאר עם הוטו", מודה היום בכיר בדגל. בשבועיים הקרובים ההחלטה הסופית תיפול – וטו על זייברט או הסרתו.



0 תגובות